KAHRAMANMARAŞ'TA AKIL OYUNLARI
Okulumuzda etwinning projesi çalışmaları başladı.
Yüz yüze eğitime geçişle beraber okulumuzda e-Twinning projesi başlatılmıştır. Kahramanmaraş ilimizde 10 okulun katılımıyla planlanan Kahramanmaraş'ta Akıl Oyunları projesinin öğrencilerimiz adına faydalı olmasını diliyoruz. Projemizin içeriği,çalışma süreci,hedefleri ve projeden beklentilerimiz aşağıda belirtilmiştir.
Proje hakkında
Öğrencilerimizin bilişsel ve duyuşsal gelişim alanlarını desteklemek , öğrenme alışkanlıklarını çeşitlendirmek ve her yönüyle geliştirip zengin öğrenme ortamı sağlamak amacıyla oyun oynama güdüsünü eğitsel amaçlara ulaşmada bir araç olarak kullanacağız.Öğrencilerin belli bir konuya odaklanmaları artacak; düşünen, sorgulayan ve çözümleyen bireyler olmaları için olumlu katkısı olacaktır.
HEDEFLER
Proje sonunda;
-Problem çözme ve akıl yürütme becerilerinin gelişmesi,
-Stratejik düşünme becerilerinin gelişmesi,
-Hızlı düşünme ve karar verme becerilerinin gelişmesi,
-Etkinliklere pasiflikten aktif katılıma yönelim,
-Öğrencilerin kazanma ve kaybetme duygularını keşfetmelerini sağlamak,
-Pandemi döneminde öğrencilerin sanal âlemlerden uzaklaştırılarak
teknoloji bağımlılığını azaltmak,
-Problemlere çok yönlü çözüm üretebilmek.
ÇALIŞMA SÜRECI
ŞUBAT
- Proje ortakları ile tanışma ve proje içeriğinin zenginleştirilmesi
-İntro,poster,logo hazırlanması
-Hazırlık anketi
-eTwinning Live ve Twinspace kullanımı
- Görev dağılımı
-Okul ve proje logolarının hazırlanıp ortak logo seçimi
-e-Güvenlik aktiviteleri
-Proje yaygınlaştırma (okul panosu,sosyal medya tanıtımı)
-Öğretilecek zeka oyunları materyalleri satın alınabileceği gibi öğrenciler tarafından da üretilebilir. Proje sürecinde planlama yapılacaktır.
MART
-Planlama
-Tangram zeka oyunu tanıtımı ve öğretimi
-Öğretim uygulama videolarının hazırlanması
NİSAN
-Planlama
-Mangala tanıtımı ve öğretimi
-Öğretim/uygulama videolarının hazırlanması
-Çalışmaların Twinspacede sergilenmesi
MAYIS
-Planlama
-9 taş tanıtımı ve öğretimi
-Öğretim/uygulama videolarının hazırlanması
-Değerlendirme anketi/Görüşlerin yazılması
Not: Öğretilecek oyunlar toplantılar sonucunda fikir birliğine varılıp değiştirilebilir.
BEKLENEN SONUÇLAR
-Ortak ürün olarak; oyun öğretim video ve görsel galerilerin oluşturulması
-Dikkat süresi artan, düşünme yeteneği gelişen öğrencilerde okul başarısında yükselme,
- Grupla çalışma ve iletişim becerilerinin gelişimi,
-Görev ve sorumluluk bilincinde gelişim,
-Farklı okullardaki akranlarıyla ortak ürün oluşturma,
-İletişim becerilerinde gelişim,
-Çözüm üretme ve çok yönlü düşünme becerilerinde gelişim,
-Pandemi döneminde teknolojiye maruz kalma süresinin azalması,
-Öğretmen zümreleri arasında işbirliği